Főoldal » fh2 állomány » Kicsit bővebben az FHT Tournamentezésről
Csatlakozás
Regisztráció Regisztráció
Bejelentkezés

Név:

Jelszó:



Óra

hét képe

Linkek

airsoftmatra

 

 

 

  

Kicsit bővebben az FHT Tournamentezésről
Írta: ADI_HUN 2012-02-14 22:01-kor

A többség ezt játsza! Gyere TE is!


 

Arra gondoltam, hogy ismertetném a Forgotten Honor 2  (FH2) módot és a Forgotten Honor Tournament (FHT) Gaming Community által biztosított „tournamentezés”  főbb ismérveit.

Ezt az az örvendetes tény generálta, hogy a klán tagsága olyanokkal is folyamatosan bővül, akik számára nem ismeretesek ezek, az oldalunkon információk.

 

Akkor kezdeném is a  Forgotten Honor 2  (FH2) móddal.

 A pc-s játékok világában mód-nak nevezik egy (alap) játékból kifejlesztett, módosított  játékot.  Ezekre jellemző, hogy  fun-ok által készített, ingyenes, az alapjátékhoz képest új karaktereket, helyszíneket, eszközöket, textúrákat használnak, de megtartják a játék lényegi elemeit. Így egy olyan új játék születik, mely önállóan használható, más élményt nyújt, de kereteiben mégis hasonlít az alap játékra.

 

De hogy a lényegre térjek, az FH 2 a Battlefiled 2 (Bf2), második világháborús módja. Vagyis, egy olyan FPS, melyben az axis / allied oldalak, korhű felszereléssel és hadszíntéren állnak egymással szemben. Az eddig elkészült hadszínterek a következők: 1941/42-es Észak-Afrikától,  1944-es Normandiai és Ardenneki. Jelenleg a orosz / keleti front van kidolgozás alatt, kiadása az idei év nagy-nagy eseménye lesz. A játékmenet a Bf2-vel egyezően alakul, természetesen. Ha erről is szükséges valakinek információ, akkor az jelezze!

 

 

 

Rögtön a legizgalmasabbnak tűnő dologgal kezdeném, a csatával.

Az FH2 módot mindig pénteken 20.00-tól, szombat 02.00-ig tartják (!). Az est folyamán csak egy pálya megy, kb. ez 6-7 kört jelent, a map méretétől függően. Mivel a regisztrációdnál már eldöntötted, hogy melyik oldalon kívánsz harcolni, a hadosztályok tagjai pedig állandóak,ezért nincs axis/allied létszámcsere a kör letelte után.

A csapatok a játék során, a hét folyamán elkészült, közzétett és begyakorolt stratégiát (A,BC verzióit)  próbálják megvalósítani, melynek keretén belül minden századnak külön feladata van. (Külön topikjaik vannak a hadosztályoknak a fórumban, melyet a másik fél nem láthat.)

Pl: a kör kezdetekor egy Opel Blitz teherautóval az „A-zászlót” támadni, elfoglalni, majd tartani kell. És további parancsig mást nem is kell/lehet tennie a századnak,”csak” azt az egy zászlót kell tartania a kör végéig. Azt pedig, hogy kinek mi lesz a dolga ennél a zászlónál, a század vezetése az ún. mini-stratégiában dolgozza ki, melyben szerepelnek a kittek, a pozíciók, a figyelési irányok, aknák pozíciói, terepviszonyok kihasználása, az ellenfél várható támadási irány stb. Előre nincsenek nevesítve a feladatok, hiszen nem tudni ki és mikor lesz fenn a szerveren, ezt a parancsnoknak kell kiosztani a kör kezdetén.


Ha a zászlót nem támadják 10-15 percig (backflag), akkor támogató erőként 2-3 fő be szokott segíteni egy másik zászlónál, hogy így megteremtsük a létszámfölényt, mely az alapja egy zászló megszerzésének. Persze aztán könnyen és gyorsan megváltozhat a helyzet: egy backflaget érthet egy totális támadás is (division push), tehát figyelni kell folyamatosan és kommunikálni a többi századdal és a főparancsnoksággal (HQ). Erre hivatott a TS3 program.

 

De talán itt az ideje, hogy megemlítsem, hogy az egész tournament az igazi hadseregekhez hasonlóan épül fel szervezetileg. A játékosok századokba, ezeket pedig egy hadosztályba tömörítik. Ezek tisztjei még a kampány indulása előtt kinevezésre kerülnek, a játékosok pedig „honvédként” regisztrálnak be s az egyéni teljesítményeik alapján kerülnek kinevezésre, s maximum a „főtörzsőrmesteri” rangig tudnak eljutni (elvi lehetőség van a tiszti rang megszerzésére is, de ez ritka). Tehát hiába volt valaki az előző kampányban tiszt, ezt a rangját nem örökli meg a következőbe. Egyébként „kész élvezet” egy volt őrnagyot honvédként viszont látni, csakhogy a magam példájából induljak ki… Általában van 3 lövész/gyalogos, 1 tankos és 1 repülős egység és persze az HQ.

 

 

De nem csak az előléptetések, hanem érmek és kitűzők is szolgálnak a kellő motiváció fenntartására. Ezek mindig korhű másolatok, melyek az oldal által vezetett játékosi statisztikában megmaradnak és bármikor visszanézhetőek. És ha még az adományozó parancsnok egy kis kommentárt is fűz az adott érem mellé, akkor nem vész az el az idő homályába az a jogos „hőstett” sem, mely végre lett hajtva aznap este.

Tehát a parancsnoknak feladata figyelni, hogy a beosztottjai mit és hogyan csinálnak és azt jutalmazza is a fenti módokon.

De hogy visszatérjek a csatára, annak végeztével az egyik fél győz, a másik veszít, valamennyi pontszámmal. Aztán persze a többi kör is így végződik. De ezen pontszámok alapján kiszámolják a „tournament” pontokat és ezek összesítése adja meg a 10 csata után, hogy ki győzött. Tehát nem a nyert körök száma a fontos, hanem a pont, amit a körben sikerült megszerezni.

Az az izgalmas, amikor csak az utolsó hétvége köreiben dől el, hogy ki fog nyerni. Ritka az olyan, hogy már félidőben eldőlne a dolog. Megjegyzem, ennek nincs különösebb jelentősége, mert nincs egy „örök axis-allied ranglista”, de persze mindenki nyerni akar!

Egy század aktív tagjainak száma, jó esetben, 15-25 fő. Azonban egyszerre csak 6-8 –an játszhatnak. És hogyan dől el, hogy ki játszhat? Előnyt élveznek a szerverre való feljutásban azok, akik a hét közbeni kétszeri gyakorlásokon részt vettek. Valamint egy kör után cserélnek a játékosok, tehát a teljes játékidőt nem lehet garantálni senki részére. Persze nem mindenkinek jó a 21.00-ás kezdés és csak később érkezik és cserél azzal, akinek meg már mennie kell. Ez egy századon belül hamar ki szokott alakulni.

 

 

 

Említést kell még tenni a Tournament szabályzatáról is. Az idők folyamán kiderült, hogy ennyi ember játékát le kell szabályozni, mert nem elég a fair play-re számítani vagy a „majd lesz valahogy„elv elrontja a játékélményt és csak a káosz lesz a vége. Ezért, az adminok által megalkotott szabályok mindenki számára kötelező érvényűek. Ezeket adott esetben speciálisak, de van, amit tényleg a „józan ész” diktált.

 

A csata után mindenkinek írnia kell egy jelentést, melyben előre meghatározott szempontokra  kell választ adni. Így tudja mindenki elmondani a véleményét a század/hadosztály vezetésről, a stratégiáról, a pályáról, pozitív ill. negatív értelemben. Ezek mind a rövidtávú, mind a hosszú távú intézkedések alapjai tudnak lenni és nagyon fontosak a játékélmény biztosítása érdekében. A század jelentését a századparancsnok összefoglalja és a tiszti értekezleten, beszámol róla az HQ felé.

 

   

 

A végén így foglalnám össze, hogy „milyen is az a tournamentezés?” :
aki szereti  az FPS-eket  + a multis csapatjátékot + a BF2-t + a 2.világháborút  annak a Forgotten Hope2 mód kötelező darab! De az ebben benne rejlő igazi élményt, igazán csak a tournamenten lehet megtapasztalni, „ahogyan azt játszani kell” (The game you were meant to be play)!

 Hát, talán ezért is regisztráltam be most kilencedszeri s a Forgotten Honor Gaming Community FH2 kampányára és ezért játszottam öt kampányt az amerikai rendezésű World at War (WaW) tournamentben is…

Csak ajánlani tudom mindenkinek és mindenki maga döntse el, hogy akar-e ilyen élményeket magának!

 

Forgotten Hope 2
Fortress Europe: Storming the Breach
New campaign coming soon!

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned.
Stat.
© 24th.hu – Minden jog fenntartva